Vejlefjord Idrætsforening (VIF)

Efterskole med volley, svømning, løb og meget mere

I idræt får du lov til at udfordre dig selv og afprøve egne grænser, mens du styrker både fysisk og psykisk velvære. I idræt kan du afprøve populære sportsgrene som volley, floorball, fodbold, håndbold, volleyball, redskabsgymnastik, styrketræning, spinning, svømning, løb, atletik og orienteringsløb.

Faciliteter

Vejlefjord Efterskole har mange fine faciliteter for optimal træning. Vi har bl.a. vores egen indendørs volleybane, og om sommeren er der også mulighed for at prøve kræfter med beachvolley. Efterskolens egen svømmehal er også flittigt brugt, både til undervisning og fritid. Dertil kommer vores flotte fitnesscenter, der byder på alle typer af træningsudstyr, hvad enten det skal være styrke- eller konditionstræning.

Fitness

Er åbent to timer hver aften mandag til torsdag med instruktør som kan hjælpe med træningsprogrammer og lignende.

Fodbold

Vi spiller både 7 mands og 11 mands fodbold for drengene. Pigerne spiller 7-mands fodbold. Der trænes med træner flere gange om ugen. Alle hold deltager i turneringer. I vinterhalvåret spiller vi indendørs fodbold.

Håndbold

Her trænes der fra lige før efterårsferien indtil påsken.

Der er fællestræning en gang om ugen og der spilles også kampe.

Volleyball

Træning to gange om ugen. Volleyball holdet deltager i træningskampe samt den årlige Nordiske SDA skolers turnering. Der spilles hovedsageligt volleyball i vinterhalvåret.

Basketball

Der trænes en til to gange om ugen. Basketball holdet deltager i træningskampe og i efterskoleturneringen.

Bevægelses gymnastik

En gang om ugen er der swiss ball og en gang om ugen er der bevægelsesdans. Dette foregår i vinterhalvåret.

Vandfitness

Dette foregår i skolens svømmehal to gange om ugen. Her er der træning af kredsløb, muskler og led på en sjov og effektiv måde. Svømmehallen er kun åben i vinterhalvåret.

Man skal vælge idræt som valgfag:

• hvis man har lyst til at kæmpe, konkurrere og eksperimentere
  • hvis man gerne vil dyrke sin krop
  • hvis man gerne vil opnå velvære
  • hvis man elsker at få sved på panden
  • hvis man ikke er bange for at blive forpustet
  • hvis man søger en efterskole med volley, svømning, spring, håndbold, løb mm.

Idræt som fællesskab – efterskole er oplagt

Hvad enten du er til de individuelle udfordringer, eller om du hellere dyrker holdsport, er idræt en fantastisk måde at indgå i nye former for fællesskaber. Vi kommer hinanden ved, og lærer værdien af opmuntring, skulderklap og coaching, mens vi samtidigt udfordrer os selv og hinanden.

Du skal vælge idræt som valgfag, fordi vi laver en masse, der udvikler dig både fysisk, men også mentalt. Du får øget dit velvære og får selvtilliden i top. Kom og vær med – du bliver bidt af det.

Ønsker du at høre mere om vores efterskole volley, svømning, løb eller om idræt som valgfag generelt, er du meget velkommen til at kontakte os på tlf.: 75 89 50 02 eller på mail: .

Idrætforenings kontonummer:

reg. nr. 9521