Skolepenge 2023-2024

Billigere at gå på kostgymnasium end på efterskole

Tilskudsreglerne for private gymnasier gør det muligt for næsten alle familier at vælge den mulighed frem for et offentligt gymnasium. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt I som familie kan få pengene til at slå til, skal I endelig kontakte os. Vi plejer at finde en god løsning, der virker for familien. Vejlefjordskolens økonomiansvarlige, sidder parat ved telefonen for at svare på alle spørgsmål om økonomi: 7641 3120.

Skolepenge 2023-2024 for kostelever under 18 år

Skolepenge 2023-2024 for kostelever over 18 år

Skolepenge 2023-2024 for dagelever

Du skal betale 3.400 kr. om måneden i 11 måneder (juli ingen betaling) indtil du fylder 18 og begynder at få SU. Beløbet er beregnet på denne måde:

Undervisning: 1.725 kr.
Kost og logi:   3.350 kr.
I alt:                5.075 kr.
Tilskud           1.675 kr.
At betale        3.400 kr.

Friplads til gymnasium – under 18 år

Du skal betale 5.075 kr. om måneden i 11 måneder (juli ingen betaling) efter at du fylder 18 og begynder at få SU. Beløbet er beregnet på denne måde:

Undervisning: 1.725 kr.
Kost og logi:   3.350 kr.
At betale:        5.075 kr.

Hvis du er såkaldt udeboende (du er udeboende hvis din hjemmeadresse ligger mere end 20 km fra skolen), kan din SU ofte dække skolepengene, så dine forældres betaling minimeres.

Du skal betale 1.725 kr. om måneden i 11 måneder (juli ingen betaling).

Disse ture har et spændende fagligt indhold og ryster klassen godt sammen

STUDIETUR 1.g: 1.g tager på en mindre studietur med et par overnatninger. Alle kommer glade hjem fra turen, og klassen er blevet endnu bedre venner. Turen koster ca. 1600 kr.

STUDIETUR 2.g: Gymnasiets største studietur ligger som hovedregel i 2. g. Da turen er en del af undervisningen forventer vi som udgangspunkt at hele klassen deltager. Turen koster som regel ca. 4500 kr. lidt afhængig af destination og varighed.

STUDIETUR 3.g: I løbet af 3.g tager nogle af vores sproghold på tur til et land, hvor det pågældende sprog er hovedsproget. Fx tager spanskholdet ofte til Spanien og franskholdet til Frankrig. Her er det nogle fantastiske storbyer, men en spændende kultur og historie. Turen koster ca. 2800 kr.

Spændende oplevelser du kan tilvælge

SKITUR: Gymnasiets skitur er populær. Ofte vælger halvdelen af alle gymnasieeleverne at deltage. Du skal regne med en udgift på ca. 2400 kr. for fire dage på ski i Norge.

KORTUR: Tre ud af 4 år er der kortur til enten Norge, Sverige eller Finland. Turen er ikke obligatorisk, men næsten alle kormedlemmer vælger at deltage. Turen koster som regel ca. 500-700 kr.

VOLLEYTUR: Mange gymnasieeleverne elsker de to ugentlige volleyballtræninger og ønsker også at deltage i volleyturen. Tre ud af 4 år er der volleytur til enten Norge, Sverige eller Finland. Turen koster som regel ca. 500-700 kr.

IDRÆTSFORENINGEN: Vejlefjordskolen har et superfint samarbejde med den lokale idrætsforening VIF og Vejlefjord Outdoor Club. Et medlemskab giver adgang til 4-5 ugentlige træninger i fitness, 2 i volleyball, 2 i fodbold, kanotur på fx Gudenåen mm. Derfor vælger stort set alle at være medlemmer i VIF. Det koster tilsammen 800 kr. om året for et medlemskab af begge. Hvis man kun ønsker at være med i VIF koster det 700 kr.

Ved optagelse på Vejlefjordskolen betales et indskrivningsgebyr. Dette beløb refunderes ikke. For gymnasium er beløbet 1000 kr.

Overførsel til Vejlefjordskolens bank konto

Hvis I vil overføre penge til skolen i forbindelse med betaling af fx lommeregner, skoletrøjer, lommepenge el. lign. kan beløbet overføres til skolens konto: Danske Bank, Vesterbrogade 10B, 8722 Hedensted

Reg. nr: 9402 Konto nr. 0006012647

Mobile Pay – 40523

Du kan også betale med Mobile Pay. Her er det vigtigt at huske, at man i ”meddelelsesfeltet” skriver navnet på den person indbetalingen kommer til, samt en kort beskrivelse, fx  ”lommeregner” eller ”skoletrøje”.