Børn i Danmarks skønneste natur

Kom på besøg i Vejlefjord Vuggestue og Børnehave og oplev børn boltre sig på store udendørsarealer og i gode lokaler.

Dit barn kan nyde godt af:
Leg i skoven
Ture til fjorden
Masser af plads og frisk luft

Ring 7641 3138 og aftal et besøg

ELLER

skriv til os via mail

Lige midt i skoven og helt tæt på fjorden

Vejlefjord vuggestue og børnehave har en helt unik beliggenhed lige ned til Vejle Fjord og omgivet af skov og spændende bakket terræn, et eldorado for børn, der gerne vil bruge energi i naturen og have masser af plads og frisk luft.

Tid til bare at være!

“Verdens bedste Vuggestue og Børnehave – synes vi selv!”

Vejlefjord Vuggestue og Børnehave ligger sammen med Vejlefjordskolen lige ned til Vejle Fjord og med skoven som nærmeste nabo. Vi bygger på kristne værdier og ønsker, at alle børn skal føle sig set og elsket, og at de selv skal lære at indgå i trygge fællesskaber.

Naturen er vores fineste legerum

Alle børn er ude hver dag, og det er tydeligt, at børnene trives i naturen både på legepladsen med legehus, overdækket spiseplads, kaninbur, mooncar-bane og børnenes egen bakke i vores egen lille skov, OG når vi tager på eventyr ud i vores ”store” skov eller tager på ”udflugt” til fjorden.

Fjorden er et skatkammer for børn

Børnene oplever altid noget spændende ved fjorden, når de fanger krabber, kaster sten i vandet eller jager tanglopper. Med en pædagog i hånden og med redningsvesten på, elsker vi at mærke den friske vind i håret på vores nye badebro, når vi fanger krabber eller undersøger andre spændende fangster.

Tumlerum og plads til kreativitet

Når vi ikke er ude, har vi god plads til at synge, lege og tumle eller lave kreative ting. Sofaen er det bedste sted at få læst en god historie og krearummet er fuld af farver og ting, der kan hjælpe med at udvikle finmotorikken og vores glæde ved at ”skabe”.

Idrætshallen er vores nabo

Når vejret er dårligt, og børnene har brug for at brænde noget krudt af, har vi en dør direkte ind til Vejlefjordskolens idrætshal, hvor det altid kan lade sig gøre at finde tid, når skolens børn holder frikvarter.

“Det er målet, at hverdagen skal være præget af tryghed, trivsel og nærvær. Alle børn er skabt dejligt forskellige og skal anerkendes for deres forskellighed.”

Aflever alle dine børn ét sted

Hvis man bliver forelsket i ”Vejlefjord”, kan man i forlængelse af børnehaven fortsætte i grundskolen. Vi laver en god og glidende overgang mellem børnehaven og 0. kl., så alle børn føler sig helt trygge ved at skulle begynde at gå i skole. Bedre og lettere bliver det ikke for dit barn og for jer som familie.