Kostskole og gymnasium i ét – kostgymnasium er lige så fedt som efterskole!

Ja, men måske endda bedre. Mange elever får kun et enkelt år på efterskole, og så er det hjem i gymnasiet. Det fede ved Vejlefjord Kostgymnasium er, at kombinationen af kostskole og gymnasium giver dig hele 3 år sammen med dine bedste venner. Og du har sikkert råd til det. Udeboende får SU og mange kan betale skolepengene selv, når de er over 18 – uden dyre lån. Så kostskole og gymnasium er en kombination, der er en ekstra overvejelse værd. Se vores kostskole priser her.

Kostgymnasium – et fedt valg hvis du:

• Er træt af at løbe efter bussen
  • Vil have vennerne tæt på
  • Gerne vil bo hjemmefra
  • Vil have sports- og fritidsaktiviteter lige om hjørnet
  • Gerne vil arbejde sammen om lektierne Vejlefjord Gymnasium – når venskaber tæller

Slet ikke dyrt at gå på kostgymnasium

Hvis du har undersøgt, hvad det koster at gå på efterskole, vil du blive glædeligt overrasket, når du finder ud af, at prisen er en helt anden for at gå på kostgymnasium. Ring og spørg til prisen – og kom så og se skolen med alle de muligheder du får adgang til.

Dansk kostskole og gymnasium i ét – lige så fedt som efterskole!

Ja, men måske endda bedre. Mange elever får kun et enkelt år på efterskole, og så er det hjem i gymnasiet. Det fede ved Vejlefjord Kostgymnasium er, at du får hele 3 år sammen med dine bedste venner. Og du har sikkert råd til det. Udeboende får SU og mange kan betale skolepengene selv, når de er over 18 – uden dyre lån. Så kostskole og gymnasium er en kombination, der er en ekstra overvejelse værd.

Vores kostskole ligger i Jylland nær Vejle, Hedensted og Juelsminde. I skønne naturomgivelser tæt på både strand og skov har vi de bedste forudsætninger for fantastiske oplevelser, stærke fællesskaber og god indlæring.

Love fitness? Eller fodbold

Dyrk lige rækken af muligheder for fritidsaktiviteter på Vejlefjordskolen. Det hele lige om hjørnet uden at skulle løbe efter bussen en klam og mørk januaraften:

• Fitness
  • Volley
  • Fodbold
  • E-sport
  • Makerspace
  • Badminton
  • Ridning
  • Svømning
  • Kano
  • Kajak
  • Sejlbåd
  • Skitur

Et kostgymnasium er altid aktivt – mange af vennerne bliver også i weekenden

Der foregår noget sjovt eller hyggeligt eller festligt næsten hver weekend, som du selvfølgelig skal være med til. Eller også slapper du bare af med vennerne, ser en film, hygger på et værelse, nørder med en opgave sammen med et par klassekammerater.

Kom på besøg – du skal bare ringe eller droppe en besked