Weekenderne

Det er noget helt specielt at blive på efterskolen i weekenden. Derfor er det vigtigt, at du bestemmer dig til at blive i hvert fald en del af weekenderne. Især må du ikke gå glip af festweekender som fx høstfesten, gallafesten og forårsfesten. Også julekoncerten og forårskoncerten er gode weekender at sætte i kalenderen. Fodboldweekenderne løfter stemningen en ekstra tand. Venskaber får en ekstra dimension, når du også er sammen med vennerne nogle af weekenderne.

Efterskoleelever fra sidste år er velkomne ved festlige lejligheder
Det sker jævnligt, at ”gamle” efterskoleelever dukker op i nogle af de mest festlige weekender. Det synes vi kun er hyggeligt. Hvis du er efterskoleelev på Vejlefjord Efterskole mere end et år, bliver du selv en af dem, der synes det er fedt, når venner fra året før dukker op igen.

Festerne på Vejlefjord Efterskole husker man længe

Elever er med til at arrangere flere af festerne. Klasserne bestemmer så også, hvad vi skal spise, de pynter flot op og laver fed underholdning. Der er selvfølgelig ingen alkohol til fester på skolen. Det handler om at hygge sig og snakke sammen uden at skulle konkurrere om at drikke mest.

Gallafesten – den flotteste af dem alle

Til gallafesten gør vi noget særligt ud af vores påklædning. Og sportshallen bliver fuldstændig forandret: scene med skiftende lys, fed lyd, festlig photo booth, hvor du kan blive fotograferet sammen med dine venner, flot bordopdækning, rød løber – det er som at komme ind i en helt anden verden. Og så står den ellers på festmenu, Oscar-uddeling, god musik, konkurrencer – det er en fest, du bare skal opleve.

Introturen – vi lærer hinanden at kende

Årets allerførste weekend handler om at blive rystet rigtig godt sammen og lære hinanden at kende. Derfor er det en bliveweekend, hvor du ikke kan tage hjem. Vi begynder med en hyggelig tur i naturen, hvor vi løser en masse sjove opgaver, som alle kan være med til. Når vi kommer til lejrpladsen, er der dømt hygge om bålet, bold på plænen, udfordrende konkurrencer – på den fede måde.

Vejle Fjord – vandliv giver fælles oplevelser

Vejlefjord Efterskole har 500 meter strand med badebro, mobil sauna, og muligheden for alle mulige aktiviteter på fjorden. Så snart vejret er til det i efteråret og foråret, sætter vi kanoerne, kajakkerne og sejlbådene i vandet i weekenderne. Eller hvad med en vild tur på ”bananen” efter vores hurtige speedbåd! Der er noget at glæde sig til.

Kanoturen – den vil du ikke gå glip af

Det er bare noget helt specielt af opleve naturen fra en kano i en Danmarks store åer. Og der sker altid noget på sådan en tur, som du aldrig glemmer. Måske en samtale om bålet en sen aften, hvor du kommer tættere på en ven end nogensinde før. Måske når kanoen foran din kæntrer og vennerne får vandgang! Måske får du en ny ven, som du ikke lige havde forventet.

Fodboldweekenderne – så bliver det ikke bedre

Det internationale fodboldstævne, der trækker hold fra både Norge, Sverige, England, Finland og Tyskland til Vejlefjord Efterskole er et af årets højdepunkter. Det bliver også liv-streamet, så gamle Vejlefjordelever kan følge med og stadig mindes de fede weekender på skolen. En anden weekend kæmper vi mod 3 venskabsskoler fra Sjælland.

Tid til at tænke efter

Lørdag eftermiddag er der debat-tid, hvor vi snakker om vigtige spørgsmål som: Hvordan får man et godt liv? Er der værdier, der er værd at holde fast i? Hvordan passer vi på verden og sikrer en bæredygtig fremtid? Overvejelser om abort? Hvad er et ligeværdigt kæresteforhold? Har vi også et ansvar for fattige i den 3. verden? Hvorfor skal man hjælpe sin nabo? Hvis man gerne vil deltage i en gudstjeneste, er det også en mulighed. Her kan man fx tænke over, om Gud mon findes?

Inviter din familie til julekoncert

Julekoncerten er et stemningsfyldt højdepunkt med tændte julelys og kendte julesange. Skolekoret har øvet hårdt op til koncerten. Koret har fx været på en øveweekend, hvor der også er masser af stemning og højt humør. Du og din familie vil helt sikkert nyde det. Forårskoncerten og Broget Aften er også for alle musik-glade elever og forældre.

Weekend på Vejlefjord Efterskole – hvis du vil have tættere venskaber