Efterskole i 9. klasse kan blive en af de bedste beslutninger i dit liv

Du skal vælge at tage på Vejlefjord Efterskole i 9. klasse, hvis du vil opleve nye ting i dit liv, få flere venner og blive mere selvstændig og moden.

Sjove oplevelser sammen med vennerne i 9. klasse på efterskole

På Vejlefjord Efterskole bliver der mange spændende og anderledes oplevelser gennem skoleåret. Allerede den første weekend skal du lære mange nye venner at kende på en hyggelig og sjov rystesammentur. Mange weekender er der hyggelige arrangementer eller fester, som eleverne selv er med til at arrangere. Du skal bare vælge at være med sammen med dine venner.

Vær aktiv på skituren sammen med vennerne på tværs af klasserne

Det er hvert år en fantastisk uge, når hele efterskolen tager på skitur til Norge. Fedt landskab, fede pister, suset i maven på vej ned ad bjerget og high five, når alle er i mål. Det kan du bare glæde dig til. Det samme gælder kanoturen, hvor du lærer vennerne at kende på helt nye måder midt i den flotte natur.

Studieturen i 9. klasse giver sammenhold og oplevelser, du gemmer på resten af livet

Der er mange spændende og smukke byer i Europa. På Vejlefjord Efterskole 9. kl. kommer du måske til Krakow, Prag eller en helt tredje by, men det vigtigste er, at du oplever tingene sammen med dine venner.

Bliv godt forberedt til gymnasiet eller en anden uddannelse på Vejlefjord Efterskole 9. klasse

I skolen er vi seriøse, fordi du skal blive godt forberedt til de afsluttende prøver i både dansk, matematik, engelsk og fysik/kemi. På Vejlefjord Efterskole er der tid til alt det sjove, men vi forventer, at du tager skolen alvorligt, så du kan blive erklæret uddannelsesparat til at komme videre, hvis du har evnerne til det.

Kostgymnasium – tæt på vennerne og masser af fritidsaktiviteter

Vejlefjord Gymnasium er en fantastisk mulighed, hvis du har fået smag på efterskolelivet, for her kan du fortsætte på vores kostgymnasium med adgang til alle de fantastiske muligheder, vi har lige uden for døren.

Her kan du dyrke dine interesser på vores linjefag

• Fodbold – få træning, der passer til dit niveau. Kan du lide fodbold er der noget for dig, om du er ambitiøs eller bare elsker at være med på et hold, der vil noget sammen.
  • Fitness – personlig træningsplan, så du kan nå dine personlige mål.
  • Ridning – tag din egen hest med eller få part på en af skolens heste. Du får dressur og spring på dit niveau.
  • Outdoor/adventure – få de vildeste oplevelser i Danmarks bedste natur med kano, kajak, sejlbåd, speedbåd, på ski, med træklatring, mountainbiking, vandretur… you name it.
  • Volleyball – oplev holdånd og godt humør og glæd dig til at spille mod hold fra Norge, Finland, Sverige.
  • Svømning – sæt dine personlige mål og nå dem med et træningsprogram skræddersyet til lige dig.

Hvis du vil vide med om dine muligheder på Vejlefjord Efterskole 9. klasse, er du velkommen til at ringe til 75895202 eller skrive til