Fitness på efterskole – hvis du drømmer om en sund og stærk krop

Kroppen er din største ressource, som skal bære dig gennem hele livet. Derfor skal du tage den alvorligt. På Vejlefjord Efterskole kan du få fitness og træne kroppen, så den bliver sund og stærk, og så du føler dig godt tilpas.

Du har sikkert helt personlige ønsker for din krop

På Vejlefjord Efterskole kan du få dit helt personlige træningsprogram i fitness, så du kan træne kroppen på den måde, der passer allerbedst til dig, og så du kan nå dine helt personlige mål.

Personlig coaching – hvis du vil inspireres og motiveres

I fitness på Vejlefjord Efterskole ved vi, hvordan man bliver så stærk mentalt set, at man kan klare sin træning også i det lange løb. Med personlig coaching vil du blive udfordret og få inspiration til din træning. Og du bliver motiveret til at gennemføre det, du bestemmer dig for.

Hvis du vil tabe dig, kan du både få et træningsprogram og en kostplan

Det kan være sundt at tabe sig, hvis man vejer lidt for meget. Vi vil gerne hjælpe dig med et vægttab, men kun så længe det er sundt og godt for dig. Det er vigtigt at have balance i sit liv og også være glad for sin krop, selv om du ikke ligner en supermodel.

Efterskolefitness hjælper dig til at blive bedre til din foretrukne sportsgren

Med den rigtige grundtræning bliver du godt klædt på til fodbold, badminton, volleyball eller andre sportsgrene. Du kan også få hjælp til hurtigt at kommer over en skade, så du igen kan dyrke din sport.

Også mulighed for holdtræning

I løbet af året på fitness-linjen vil du få mulighed for at deltage på holdtræning i undervisningen. Indimellem køres der obligatorisk noget fælles træning, og andre gange vil det være frivilligt. Du vil stifte bekendtskab med:

Stram Op: Styrke/udholdenhedstræning med mange gentagelser og træning for hele kroppen

Bootylicious: Styrke/udholdenhedstræning med mange gentagelser og træning for underkrop (ben og baller)

Mave/ryg 25 minutter: Masser af effektive og gode øvelser for mave/core og ryg

Bodyfit: Tungere vægt, færre gentagelser

Cirkeltræning: Med maskiner og/eller diverse øvelser med frivægt, hvor vi træner i interval (fx 50 sekunders arbejde og 10 sekunders pause/tid til skift) og evt. blandet med diverse puls-øvelser

Ass/Ab/Cardioattack 25 minutter: Effektiv intervaltræning, styrke blandet med puls med enten fokus på ben/baller, mave/core/ryg eller puls

Puls/styrke: Styrketræning med tung vægt blandet med effektive pulsøvelser. Korte pas, intervaltræning med både ren styrke, ren puls og puls/styrke-pas.

Du kan selv blive fitnessinstruktør

Hvert år uddanner vi nye fitnessinstruktører. Næste år kan det blive dig, der får et trænerdiplom fra Dansk Idrætsforbund.

Bliv klogere på din kost og skab resultater

På Vejlefjord Efterskole lærer du at spise sundt, så din krop får de bedste byggesten, mens du udvikler dig. Du kan fx også vælge at spise mad uden tilsat sukker.

Sund, grøn og bæredygtig kostplan til dig

Den velsmagende mad i kantinen er plantebaseret og er derfor både sund, farverig og bæredygtig. Hver dag kan du glæde dig til skolens lækre salatbar og veltilberedte middagsmåltider. Hvis du ikke helt kan undvære kød, kan du vælge at spise lidt fisk eller kyllingepålæg til aftensmaden.

Ring om efterskolefitness til Vejlefjord Efterskole på telefon 7589 5202.