Vejlefjord Efterskole: Fodbold hvis du er en god holdspiller

Efterskole fodbold for både de meget målrettede og for dem, der bare elsker at spille bold

På Vejlefjord Efterskole har vi elever, der arbejder meget seriøst med fodbold. De deltager i alle træninger på efterskolen og i de turneringer, som skolen deltager i. Desuden kan du i weekenderne deltage i træning eller kamp på dit hjemmehold. Alle kan være med – også dig.

Fodboldlinje med en træner der får det bedste frem i dig

Anders Bak og Nicolai Udbjørg er vores fodboldtrænere, som brænder for at få det bedste frem i dig og holdet. Deres glæde ved at spille fodbold, deres taktiske sans og deres engagement smitter af på dig og får dig til at yde lige lidt mere, end du måske selv troede, du kunne. De har blik for både dit talent og det, du kan opnå ved at arbejde hårdt og seriøst med fysikken, med teknikken og det taktiske. Og så ved de, at der skal mere til end gode individualister på banen: Lige så vigtigt er det, at alle viser holdånd og spiller for fællesskabet.

En uge med fodbold på efterskole

Der er stort set fodbold på programmet hver dag. Mandag er der eftermiddagstræning, tirsdag aftentræning, onsdag morgentræning og torsdag aftentræning. Derudover er der kampe.

Med fodboldvennerne til superligakamp

Der er vild stemning i bussen, når vi kører ud for at se en superligakamp, og den er endnu bedre på vejen hjem. Måske finder vi også på andre spændende ture ud af huset, fx et besøg på DBU’s Hall of Fame.

Der er også plads til dig på holdet, selv om du ikke tidligere har spillet meget fodbold

Der er altid mange, der spiller fodbold på Vejlefjord Efterskole. Derfor bliver træningen tilpasset dit niveau, så du kan blive bedre, uanset hvordan dit udgangspunkt er.

Spis sundt, grønt og bæredygtigt

På Vejlefjord spiser vi meget plantebaseret mad, som giver de bedste byggesten til din krop. Få din egen kostplan, som understøtter dine personlige mål for din træning.

Efterskolefodbold – for piger der elsker at spille bold

Piger kan deltage i både træning og kampe. Dog har vi ikke en særlig linje for piger, men hvis du er frisk og ikke står tilbage for at spille bold sammen med drengene, så er det bare med at give den gas.

Vintertræningen gør dig klar til kamp

Om vinteren træner vi i idrætshallen og på en nærliggende kunstgræsbane. I fitness får du en rigtig god grundtræning og arbejder med alle de rigtige muskler, så du bliver klar til turneringen. Et tæt samarbejde mellem fodbold og fitness giver den optimale træning.

Personlig coaching for at hjælpe dig til at blive endnu bedre

Hvis du vil optimere din træning, kan du få personlig rådgivning og træningsprogram fra træneren, Anders Bak, som altid har gode idéer til dig.

Masser af fodboldudfordringer

Det er helt i orden at gå lidt i selvsving: Efterskole fodbold efterskole fodbold… Vores trænere, Anders og Nicolai, skal nok give dig udfordringer, uanset om du er dygtig på forhånd, eller om du bare elsker at spille bold.

Bliv selv hjælpetræner og vær med til at træne fodbold på Vejlefjord Efterskole

Hvis du selv drømmer om at få kompetencer som hjælpetræner, kan vi give dig muligheden. Bagefter kan du blive en vigtig drivkraft i din lokale klub.

GoalStation er det nye sort

Under træningen opstiller vi bander i forskellige positioner. Banderne kobles elektronisk til en tablet, så man løbende kan måle på den enkelte fodboldspillers præstationer. Under GoalStation-træningen får man op til 800 boldberøringer på samme tid, som man under normal træning ville opnår 150-200 på. Man rykker sig hurtigere i sit tekniske niveau, og det er faktisk sjovere at træne på den måde. Selv superligaspillere flytter sig hurtigere i en Goalstation, de kører bare level 5 og opad, mens vores elever selvfølgelig begynder på level 1 og 2. Det man især træner på denne måde er: orienteringsevnen, koordinationen mellem fod og hjerne, præcision i sparketeknik og reaktionsevnen.

Tæt på Vejle – efterskolefodbold i skønne omgivelser

Når du melder dig til efterskolefodbold på Vejlefjord, melder du dig også til et efterskoleophold i dejlige omgivelser. Vores efterskole ligger tæt på Vejle, med skov og strand lige på dørtrinnet. De smukke omgivelser giver de bedste forudsætninger for fede fodboldoplevelser, stærkt sammenhold og et efterskoleår, du aldrig glemmer.

Hvis du vil vide mere om fodbold på Vejlefjord Efterskole, ring 7589 5202.