Efterskole, heste, venner – drømmer du om at det hele skal gå op i en højere enhed?

Vi har venteliste til part og egen hest på ridelinjen i 24/25 og 25/26

Måske drømmer du om både at have tid til at dyrke din passion for ridning og samtidig have tid til dine venner. Du elsker følelsen af at styre et 600 kg tungt dyr, at få hesten til at springe elegant over en forhindring, men du vil også gerne kunne dele dine oplevelser med dine bedste venner. Hvis du synes at følgende to ord rimer godt på hinanden… heste efterskole … så er der rigtig gode chancer for, at Vejlefjord Efterskoles ridelinje lige er det, du drømmer om.

Duften af frisk hø og følelsen af hestens bløde mule i din hånd

Hvis du allerede kender den særlige ro og stemning i stalden en aften, når hesten er kommet ind og står og gumler på en håndfuld hø, så ved du, at du ikke kan undvære din hest, mens du er på efterskole. Det er selvfølgelig derfor du skal finde en efterskole, hvor hesten også er velkommen, eller hvor du kan få part på en efterskolehest.

Der er bare forskel på en flad mark og så udsigten højt over Vejle Fjord

Hvis du elsker heste, sætter du også pris på smukke naturoplevelser. Du vil elske at ride gennem bøgeskoven og lade din svedige hest få en kølig tur i fjorden bagefter, mens du selv nyder dagens sidste lys i vandet. Naturen ved Vejlefjord er bare nummer et. Heste, efterskole og ridning går op i en højere enhed i disse rammer.

Tag din egen hest med, hvis den er en af dine bedste ”venner”

Vi har plads til ca. 20 privatheste. Den pris, du skal betale, inkluderer undervisning i dressur og spring én gang ugentligt og deltagelse i staldens mange aktiviteter.

Du kan også få part på en af efterskolens heste

Her har du sammen med en anden elev part på én af efterskolens heste, som du råder over 3 dage om ugen. Du modtager undervisning i dressur og spring hver uge. Derudover kan du deltage i staldens mange aktiviteter. Vi tilpasser altid undervisningen efter dit niveau.

Hvis du går op i heste og ridning, er der fantastiske muligheder på Vejlefjord Efterskole

Du får adgang til rigtig gode faciliteter, bl.a. et nybygget ridecenter, samt ridebane med Danmarks bedste udsigt over fjorden og et smukt kuperet terræn. Desuden har vi en dejlig rytterstue samt to store vaskepladser. Der er masser af
plads til ridning, hygge og socialt samvær.

Du får undervisning i dressur, spring og horsemanship

Vi hygger os med ponygames, turridning, ringridning og badning med hestene. Vi forventer til gengæld, at du er ansvarsfuld og engageret og tager del i det praktiske arbejde, som følger med. Elever på efterskolens ridelinje modtager også teoretisk undervisning.

Jane elsker at passe heste og være sammen med sine elever

Den staldansvarlige, Jane Drachmann, passer ikke bare sit arbejde. Hun brænder for at gøre en forskel for dig og de andre piger i stalden. Hun er uddannet dyrepasser med heste som speciale. Hun sørger for, at hestene på efterskolen har det godt. Hun er sammen med dig og dine venner på efterskolens ridelinje hver dag og sørger for, at I trives med jeres arbejde i stalden og med hinanden.

Signes passion for ridning smitter

Vi har en eksamineret berider, Signe Hansen, til at undervise i dressur og spring. Signe rider selv på Grand Prix-niveau og elsker sin sport. Det smitter af på dig, så du også rykker dig, uanset hvilket niveau du er på. Hun giver dig den bedste sparring, så du udvikler dig som rytter og får gode oplevelser med din hest. Vores linjefag giver dig mulighed for at få et uforglemmeligt år på efterskole med ridning og heste som omdrejningspunkt.

Vi prioriterer din sikkerhed højt, når du rider på efterskolen

For at få mulighed for at ride på skolen, skal du deltage i et førstehjælpskursus i begyndelsen af skoleåret. Du skal bruge hjelm og ridevest under springning, og vi kræver, at du bærer hjelm ved enhver håndtering af hestene.

Det nye ridecenter giver dig optimale forhold til at ride sammen med dine venner

• Stor lys ridehal med et godt naturligt lysindfald og lys ridehusbund
  • Rytterstue med balkon og udsigt over ridebanen
  • To store indendørs og udendørs vaskepladser til vask og opsadling
  • Mindre hal til longering og hesteluftning
  • Udendørs ridebane med verdens bedste udsigt over Vejle Fjord
  • Naturskøn ridesti igennem skolens skov og ned til fjorden
  • Store folde i kuperet terræn

Dagligdagen og årets gang på Vejlefjord Efterskoles ridelinje

• Godt rytterfællesskab med mange sociale aktiviteter
  • Undervisning med teori og praksis i hestens pleje, dressur, spring og horsemanship
  • Fælles hygge med ringridning, turridning og ponygames
  • Arrangementer ud af huset, fx udstillinger, stævner, messer og åbent hus på stutteri mm.
  • Foredrag af fx sadelmager og smed

Prisen er overkommelig

Opstaldning inkluderer også strøelse, kraftfoder, stråfoder, fold, ormekontrol to gange om året samt brug af alle faciliteter. Det koster i 24/25 1.500 kr. pr. mdr. for at have part på en af skolens heste. Det koster 2.600 kr. pr. måned for egen pony eller hest.

Hesten kan blive på efterskolen i ferien

Mod ekstra betaling kan din hest blive på efterskolen også i ferien.

Ring 7589 5202, og få mere at vide om Vejlefjord Efterskoles ridelinje.