Kreativ linje på Vejlefjordskolen er både sjov og udviklende

Er du på udkig efter en efterskole, der kan inspirere og udfordre dine kreative sider? Så overvej vores efterskole med en kreativ linje! På efterskolen med den kreative linje vil du få mulighed for at udfolde dig kunstnerisk og kreativt.

Hvis du har lyst til at tegne eller male, lave skulpturer eller collager, arbejde med genbrugskunst og re-design, fotografere, 3D-printe eller skære med lasercutter, så er den kreative linje på Vejlefjordskolen måske lige det, du går og drømmer om. Uanset om du er dygtig og har prøvet mange ting, eller om du er nybegynder, så kan du få rigtig meget ud af at vælge vores kreative linje, for du kan udvikle dine evner lige præcis fra DIT udgangspunkt.

Se verden på en ny måde

På den kreative linje lærer du at lægge mærke til verden på helt nye måder. Du ser flere spændende detaljer, når du fotograferer. Du stiller spørgsmål: Hvad sker der, hvis man sætter de to helt forskellige ting sammen? Hvad er genstandens grundlæggende former og farver? Det er virkelig spændende at lære at se verden med kunstnerens øjne.

Afslapning, fællesskab og hygge

Ved at arbejde sammen med andre og dele tanker, idéer og viden kan du være med til at skabe et helt særligt kreativt fællesskab – og dermed være med til at gøre nye fantasifulde ideer til virkelighed. På kreaholdet har vi et særligt fællesskab og en hyggelig og afslappende atmosfære. Vi lytter også til inspirerende musik, mens vi arbejder.

Værksteder til forskellige kunstarter

Skolen har et hyggeligt billedkunstlokale, der indbyder til at tænke kreativt, og hvor der stort set ikke er begrænsninger for, hvad vi kan lave.

Skal vi bruge mere digitale teknologier, går vi i Makerspace hvor vi har greenscreen, 3D-printere, lasercutter, skæreplotter, bredformatprinter mm.

Håndarbejde og sløjdlokalet kan også tages i brug, hvis vi skal re-designe tøj, brodere, strikke eller hækle eller gøre små udtjente møbler friske igen, lave vores egne lærreder eller andet i stof, garn og træ.

Naturen er en fantastisk kilde til inspiration

Forskning siger, at naturen er med til at udvikle vores kreativitet, så derfor er det oplagt at udnytte den skønne natur rundt om Vejlefjord Efterskole. Vi henter meget inspiration fra fjorden og skoven – både ved at sidde i naturen og tegne eller male, fotografere eller bruge naturen til skulptur osv. Vi finder også masser af materialer til vores projekter fra naturen.

Spændende ture ud af huset

Måske skal vi male akvarel ved Vesterhavet eller udforske og tegne eller male ting fra en anden type natur end den ved Vejlefjord. Vi kan tage på fotosafari forskellige steder – i byen, på en arbejdsplads eller i naturen.

Vi vil lære en specifik kunstner at kende, prøve de teknikker og udtryk af, som han eller hun brugte og derefter besøge et museum hvor kunstneren er repræsenteret.

Vi kan besøge en keramiker i hendes værksted, se hvordan hun arbejder og selv prøve nogle af tingene af.

Vi kan også tage på kreacafé og dekorere porcelæn eller lave noget helt andet som kreaholdet synes giver mening.

Lyder det som noget for dig?

Så hvis du vil have mulighed for at udvikle dig kunstnerisk og kreativt på en spændende og udfordrende måde, så overvej at tilmelde dig vores efterskole med en kreativ linje.

Du er altid velkommen til at kontakte os enten telefonisk eller via chatten. Vi glæder os til at høre fra dig.