Adventure og outdoor på efterskole i Jylland – få vilde oplevelser på fjorden og i skoven

Oplevelser i naturen med outdoor og adventure på Vejlefjord Efterskole er noget helt specielt, fordi efterskolelinjen outdoor kan så meget forskelligt: give ro og tæt på meditativt flow, når du sidder i en sejlbåd og lader vinden glide hen over dit ansigt ELLER suset i maven, når du kaster dig ud på en sort piste ned ad et norsk fjeld.

Tænk to ting sammen: outdoor efterskole … og du har den bedst tænkelige kombination: En outdoorefterskole!

Friluftsliv på outdoorefterskole – oplev friheden i kajak og kano

I en kajak kommer du helt tæt på vandet. Kajakken bliver næsten en forlængelse af dig selv, mens du bare skærer igennem det glasklare vandspejl. Når du er på tur i kano på fjorden eller op gennem en å, skal du blive god til at samarbejde med de andre. Du oplever naturen og dine venner på helt nye måder, når du er på outdoorefterskole. Glæd dig.

Med vind i sejlene

Det er fantastisk at glide hen over fjordens bølger og lade sejlet gøre arbejdet. Lær at styre en sejlbåd og bliv dygtig til navigation og sikkerhed på vandet. Outdoor, efterskole, venner – det er det glade friluftsliv, når det er bedst.

Skituren vil du ikke undvære – adventure med fuld fart

Der er højt humør og vilde forventninger hvert år, når hele efterskolen tager til Norge på skitur. Der er ikke meget, der slår turene ned ad bjerget og hyggen om aftenen med kammeraterne. Friluftsliv er mange ting – og skisport giver både adrenalinsus og afstressende zen-øjeblikke i fantastisk natur.

Mærk suset på vandski og på bumperen… og slut af i saunaen

Måske har du brug for at prøve igen og igen, før det lykkes dig at pløje hen over vandet efter vores vilde speedbåd. Men ellers får du bare den vildeste tur på vores bumper efter motorbåden. Og bliver du kold, tager du en tur i vores mobile sauna ved fjorden. Outdoor, efterskole, Jylland, Vejle Fjord – mærk suset sammen med dine bedste venner.

Hvis du vil højt til vejrs, skal du lære træklatring

Måske skal du overvinde dig selv og i hvert fald træne balance og styrke i ben og fingre, hvis du skal blive god til at klatre i trækroner eller på klatrevæg. Men det er alle anstrengelserne værd. Outdoor på efterskole – der hvor du udfordrer dine grænser og har det sjovt med dine venner. At dyrke din sport som fx klatring i naturen stimulerer både din fysiske og mentale sundhed.

Når du fanger en fisk gipper det i dig

Det giver en helt særlig ro i kroppen at sidde i en båd og fiske. Bagefter er det måske dig, der kan prale af dagens bedste fangst. Lær en masse om det gode kast, om hvor man finder fisken, og hvilken krog du skal bruge.

Maden smager faktisk bedre, når du selv laver den over bål i vores bålhytte eller ved vores sheltere

Man kan lave næsten al slags mad over et bål. Der er også noget helt specielt over at sidde sammen med sine venner en aften, mens solen går ned og nyde den mad, man selv har lavet. Det er friluftsliv på efterskole, når det er bedst.

Outdoorefterskole – sport i naturen er bare sagen

Linjefaget outdoor på Vejlefjord Efterskole giver dig det hele i én pakke: Sport, fællesskab, oplevelser for livet og natur i rå mængder. Hvis du er til friluftsliv, får du de smukkeste rammer ved Vejle Fjord.